Zuster Tubantia met verzorgster in kloosterbejaardenoord Maria ad Fontes.

Omschrijving:Het was het 50-jarig jubileum van klooster Maria ad Fontes dat in 1937 geheel nieuw gebouwd werd. Voordien was de kloosterorde al sinds 1850 werkzaam in Ootmarsum. Op 5 januari van dat jaar werd aan de Kloosterstraat/Oostwal een noviciaat ingericht waar 3 zusters en 5 novicen hun intrek namen. In 1866 op 10 oktober de eerste steenlegging en toevoeging van een nieuw gebouw in de tuin bij de woning van de zusters. 1913 Klooster wordt verbeterd en uitgebreid. 1932 Werd de synagoge eigendom van de zusters van Onze Lieve Vrouw. 1936 Het oude klooster werd gesloopt. Op 10 mei 1937 om 3 uur de eerste steenlegging door zuster Philomena. Op 19 maart 1938 werd het nieuwe klooster ingewijd en op 28 maart nemen de zusters hun intrek in het gebouw. 1962 De slaapzalen worden omgebouwd tot kamertjes. 1977 Aanpassingen voor Kloosterbejaardenoord. 1993 Interne verbouwing. 1996 Klooster Maria ad Fontes een kloosterverzorgingshuis. Op 2 februari 2007 verlaten de zusters van Amersfoort het klooster in Ootmarsum.
Trefwoord specifiek: interieur klooster Maria ad Fontes, l. zuster Tubantia, r. bejaardenverzorgster/verpleegster Liesbeth Eertman
Personen:Liesbeth Eertman
Periode:1/5/1987-31/5/1987
Auteur:Twentsche Courant/Tubantia (via Alphons Weierink#% bron vermelden)