Woonhuis van de familie Horsthuis aan de Denekamperstraat.

Omschrijving:Het statige woonhuis werd gebouwd in de jaren dertig en van 1932 tot midden jaren vijftig bewoond door meester J. Horsthuis en zijn gezin. Horsthuis was eerst hoofd van de school in Oud Ootmarsum en later onderwijzer aan de R.K. Jongensschool tegenover zijn huis. Horsthuis was tevens kassier van de Boerenleenbank en aan de linkerzijde naast de voordeur had hij zijn kantoor. In het pand bevond zich ook een kluis. Het woonhuis kwam later in bezit van de familie G. Heisterkamp.
Trefwoord specifiek: woonhuis, woonhuis J.Horsthuis, kantoor Boerenleenbank
Trefwoord:Object & bouwwerk
Datum:1950
Opmerkingen:Locatie: De familie Horsthuis woonde aan de Denekamperstraat tegenover de R.K. Jongensschool.
Foto geplaatst in jaarboek 2019 van de heemkunde bij het artikel: 'Denekamperstraat van weleer'.
Locaties:Ootmarsum, Denekamperstraat 12