Willy IJland en prins Harrie II van de Othmarridders leggen de eerste steen voor de nieuwbouw van hotel De Kuiperberg.

Omschrijving:Prins Harrie II heeft in zijn regeerperiode de eerste steen gelegd voor de nieuwbouw van het door brand verwoeste hotel De Kuiperberg. Dit was een punt uit zijn proclamatie. Hoteleigenaar Willy IJland schonk, diep in de bouwput staand, een pilsje waarna de hofkapel de gebeurtenis muzikaal opluisterde.
Trefwoord specifiek: eerste steenlegging, vlnr volwassenen Gerard Brandehof, Jan Scholten, Ans Rekers (dansmarietje), Harry Lammerink, Ans Wilbers, Lucie Heesink, Marian ter Horst, Maria Weierink, Clementine Vos, voorgrond l. Willy IJland, Harrie Hemmer (prins carnaval), Christien IJland en kinderen IJland
Trefwoord:gebeurtenis & persoonlijke
Personen:Gerard Brandehof; Jan Scholten; Ans Rekers; Harry Lammerink; Ans Wilbers; Lucie Heesink; Marian ter Horst; Maria Weierink; Clementine Vos; Willy IJland; Harrie Hemmer; Christien IJland
Datum:1975
Opmerkingen:Foto geplaatst in Dinkelland Visie 27-2-2014.
Locaties:Ootmarsum, Almelosestraat