Werknemers van confectie Hemolux voor het confectieatelier aan de Keerweer/Walstraat.

Omschrijving:Namen bijeen gezocht door Siny Veldboer (Wolkorte-) en haar zus Marietje. Trefwoord specifiek: werknemers confectie Heutex, l. confectie Heutex, r. 'Drostenhuis', vlnr boven Annie Westerhof (Vasse; dochter “Los Hoes Jan”), Mientje Oude Vrielink (“Batsboer” Nutter), Annie Kamphuis (Kuiperberg) Marietje Nijmeijer (Almelosestraat), Riky Meenhuis (Reutum), Annie Drees (Denekamperstraat; vader was werknemer bij Gerard Hulsink/wethouder), Siny Veldboer (getr. met Wolkorte), Marietje Weierink, Annie Sijtsma (getr. met Tom Klunder), Marietje Brinkers (getr. met Gerard 'Gait' Ekelhof), staand voor onbekend (misschien bedrijfsleider of baas Hemolux), juffrouw uit Oldenzaal, Siny Harmsen, Zus Borggreve, zoon directeur, Roos Weierink (getr. met Gerard Oude Vrielink conciërge Mavo), Leny Smellink (groenteman), Riky Sijtsma (getr. met Kötters), Marietje Groeneveld, Dikkie Drees, directeur Hemolux, zittend Diny Bekhuis, Annie Nijhuis (“de Biel”), Sanny Meenhuis, Jacky Kamphuis (getr. met Wigger)
Periode:1/1/1946-1/1/1950
Datum onzeker:Ja