Vlöggeln rondom de stiepel in de garage van de familie Raatgerink aan de Keerweer.

Omschrijving:Op Eerste en Tweede Paasdag wordt er vlöggeld. Een eeuwenoud gebruik waarbij men in een rij door de straatjes van Ootmarsum trekt met de 8 poaskearls voorop. De 2 paasliederen worden bij herhaling gezongen en ingezet door de voorzanger. Het vlöggeln begint vanaf de Paasweide en eindigt op de Markt. Op 1e paasdag rookt de oudste poaskearl een sigaar. Het is voor hem het laatste jaar dat hij erbij is. Telkens zwaaien 2 poaskearls af en komen er 2 nieuwe bij.
Trefwoord specifiek: paasgebruiken, vlöggeln, Poaskearls vlnr Huub Eertman (met sigaar), Ruud Vennegoor, Marc Schröder, Niels van Benthem, erachter vlnr Cas Eertman, Maarten Damink, Tom Raatgerink, Jan Bökkers, erachter Frans Tenniglo, voor de stiepel Jan Raatgerink, erachter Henk Eertman
Trefwoord:activiteit & culturele
Personen:Huub Eertman; Ruud Vennegoor; Marc Schröder; Niels van Benthem; Cas Eertman; Maarten Damink; Tom Raatgerink; Jan Bökkers; Frans Tenniglo; Jan Raatgerink
Datum:27/3/2005