Verbouwing van café “Groot Agelo” door Frans Groeneveld.

Omschrijving:C.R. Groot Agelo werd in 1929 gebouwd door de fam. G. Oude Luttikhuis-Lankamp. (De fam. Lankamp woonde in de naastgelegen boerderij, de dochter huwde met oude Luttikhuis afkomstig uit Tubbergen.) Naast het woongedeelte was er een winkel en café die zij verhuurden aan hun broer B. Oude Luttikhuis uit Tubbergen. In de eerste jaren werd er 's zondags een balavond gegeven en zaten de bezoekers buiten op het terras. In 1970 werd de winkel opgeheven en bij het café gevoegd. In 1975 betrok de familie B. Oude Luttikhuis-Pikkemaat de zaak. Er vonden uitbreidingen plaats in de vorm van toiletten en een keuken. De huidige eigenaar is de familie F. Groeneveld (Max). Zij kwamen in 1981 vanuit Lattrop en heropenden op 12 juni café “Groot Agelo”. 12 Jaar later, op 15juli 1993, kwam middels nieuwbouw en renovatie het huidige pand als café-restaurant tot stand. Patrick Groeneveld (zoon) geeft als kok het restaurantgedeelte gestalte, Max runt het café. Trefwoord specifiek: café Groot Agelo, l. Tonnie Mensink, r. Frans Groeneveld (eigenaar, “Max”)
Trefwoord:object & bouwwerk
Personen:Tonnie Mensink; Frans Groeneveld