Vele gasten woonden de kennismaking van Ootmarsum met Commandeur Baron Bentinck tot Buckhorst tijdens de Herfstfair bij.

Omschrijving:Ir. B.W. baron Bentinck tot Buckhorst is de eerste Commandeur van de Commanderij Ootmarsum, die op 23 mei 2006 is opgenomen in de Ridderlijke Duitse Orde van de Balije van Utrecht. De nieuwe commandeur kwam naar Ootmarsum om de herfstfair te openen. Maar eigenlijk gold de komst van baron Bentinck tot Buckhorst en zijn echtgenote veel meer als kennismaking met de burgers van zijn nieuwe Commanderij. Daarom waren ook de vorstelijke familie Zu Bentheim und Steinfurt, burgemeester Willeme en heer van Hasselt (vertegenwoordiger van de Ridderlijke Duitsche orde van de Balije in Utrecht) naar Ootmarsum gekomen. Trefwoord specifiek: opening herfstfair, kennismaking nieuwe Commandeur Baron Bentinck tot Buckhorst, 1e rij genodigden 4e en 3e van rechts heer van Hasselt (secretaris balije Utrecht) en echtgenote, rij staand achter de stoelen van rechts naar links Toon Heupink (voorzitter Openluchtmuseum Ootmarsum), Gerard Veneklaas, Alie Meerkerk, Jan Raatgerink (voorz. heemkunde Ootmarsum), Herman Siers, Hans Schlichter, ?, Lucie Helthuis (bestuurslid heemkunde), ?, ?, Annie Masselink, Hans ?, Traute en Harrie Oude Weernink, Toon Jansen, rij erachter vrnl Frans Tenniglo, Riet Kok, Henk Eweg etc.
Trefwoord:gebeurtenis & culturele
Personen:van Hasselt; Toon Heupink ; Gerard Veneklaas; Alie Meerkerk; Jan Raatgerink; Herman Siers; Hans Schlichter; Lucie Helthuis-Beijerink; Annie Masselink; Traute Oude Weernink; Harrie Oude Weernink; Toon Jansen; Frans Tenniglo; Riet Kok; Henk Eweg
Datum:13/10/2006
Opmerkingen:Locatie: Openluchtmuseum Los Hoes.
Auteur:Meijer, Rob
Identifier:NL-OmsVHO08997G007