Toeschouwers bij het inhalen van neomist Ben Velthuis.

Omschrijving:De familie Velthuis woonde aan de Oostwal; de toeschouwers waren voornamelijk buren. Op de achtergrond zien we de fosforietenfabriek en de molen van Oude Hengel, want er was nog geen bebouwing achter de Oostwal (later Palthestraat). Trefwoord specifiek: vlnr voor Annie Jansen ?, ?, Annie Bels, vrouw van Jan Jansen (zoon van de koster), Gait Wilbers (lange man), Willie van Benthem (“Gatman”), Herman Oude Hengel, Sander de Heer sr., Herman Steinmeijer (“'nBroen'n”), onbekende kinderen, 2e rij Theo Polman, Mimi aan de Stegge?, Jan Rorink (ex politieagent), Jan Rouwers?, Jan Jansen (zoon van de koster), ? (meisje met strik), Herman Veldhuis, Oude Luttikhuis sr.(“Baasje” Agelo), moeder van Herman Veldhuis, achtergrond fosforietenfabriek, molen Oude Hengel
Personen:Annie Jansen; Annie Bels; Gait Wilbers; Willie van Benthem; Herman Oude Hengel; Sander de Heer; Herman Steinmeijer; Theo Polman; Jan Rorink; Jan Jansen; Herman Veldhuis; Oude Luttikhuis; Herman Veldhuis
Datum:1954
Locaties:Ootmarsum, Oostwal