Slotbijeenkomst van het bestuur van het Schimmelpenninck van de Oyefonds.

Omschrijving:Het Schimmelpenninck van de Oye-fonds was een studiefonds dat gesticht werd door de gemeente Ootmarsum, en dat in 1966 in werking trad. Het studiefonds droeg de naam van de burgemeester baron Schimmelpenninck van de Oye, die een aanvangskapitaal schonk. Tientallen Ootmarsumse studenten hebben een renteloze studielening ontvangen. In 1985 werden de statuten van het fonds aangepast, en werd besloten de doelstelling uit te breiden. Het geld mocht nu ook gebruikt worden voor culturele doeleinden. De stichting besloot zichzelf op te heffen en het resterende kapitaal te schenken aan de Vereniging Heemkunde (publicatie Canon Ootmarsum) en de Mulder-van Eerdestichting.
Trefwoord specifiek: bijeenkomst, bestuur Schimmelpenninck v.d. Oyefonds, bestuur Mulder-van Eerdestichting, vlnr bestuur Schimmelpenninck v.d. Oyefonds: Bea Baars- Dorenbusch, Harry Oude Elberink, Clemens Loves, Anton Greven, burgemeester Roel Cazemier, bestuur Mulder-van Eerdestichting: Hans Dekkers, Henk Eertman, Jacques Bogers
Trefwoord:gebeurtenis & bestuurlijke
Personen:Bea Baars- Dorenbusch; Harry Oude Elberink; Clemens Loves; Anton Greven; burgemeester Roel Cazemier; Hans Dekkers; Henk Eertman; Jacques Bogers
Datum:13/1/-2010