Siepelmarkt: De bruidsstoet met noabers op weg naar de boerenbruiloft.

Omschrijving:De Siepelmarkten worden vanaf 1970 gehouden op 3 donderdagen in de vakantie. Er worden van oudsher oude ambachten gedemonstreerd en er wordt een boerenbruiloft opgevoerd door leden van de Ootmarsumse Boerendansers en enkele 'losse' leden. In de beginjaren werd de bruiloft 3x daags opgevoerd; later 1 keer.
Trefwoord specifiek: Siepelmarkt, boerenbruiloft, klederdracht, in de zeilwagen : op de bok voerman ? Roelink, l. Thea Borgerink (bruid) en r. Leo Schulten (bruidegom), erachter de buren Marlou Raatgerink, Ank Schulten, voorgrond boerendansers vlnr Ton Schulten, Fien Vos, Wim Polman (burgemeester Siepelmarkt), Schiltstraat: l. deel bejaardenhuis, r. kruidenierszaak Bertha Bank
Trefwoord:activiteit & recreatieve
Personen:Roelink;Thea Borgerink;Leo Schulten;Marlou Raatgerink;Ank Schulten;Toon Schulten;Fien Vos;Wim Polman
Datum:11/7/1974
Opmerkingen:Foto geplaatst in Dinkelland Visie 14-8-2014.
Auteur:Essink, Ineke
Identifier:NL-OmsVHO12233A015