Schrijver Hans Siemes overhandigt een exemplaar van zijn boek aan Jan Teeselink van het Engels van Beverfordefonds.

Omschrijving:De laatste hofmeier Wennemar Jan van Beverforde was eigenaar van Engels' tuin. Dit park werd daarom ook wel “Meijershof” genoemd: hof van de hofmeier. Zijn zus Hendrika Anthonia vermaakte in 1917 het gehele bezit aan de OLM. Haar bijnaam is “Engels Jufferke”. De legende wil dat Engels Jufferke over 100 jaar terugkomt om te kijken of haar nalatenschap goed beheerd is. Daarom heeft de Stichting Mr. W.J. Engels van Beverforde een herdenkingsbijeenkomst georganiseerd ter ere van de 100ste sterfdag van Hendrika Engels van Beverforde. . Tijdens deze bijeenkomst werd ook een boek gepresenteerd: "De boeiende nalatenschap van een Twents Jufferke", geschreven door Hans Siemes. In Engels' Tuin werd aansluitend een beeld onthuld van het Engels Jufferke.
Trefwoord specifiek: ontvangst genodigden voor de herdenking van Engels'Jufferke, vlnr Hans Siemes (schrijver boek), Henk Slijkhuis (voorzitter Stichting Engels van Beverfordefonds), Jan Teeselink (Stichting Engels van Beverfordefonds), ?
Trefwoord:Gebeurtenis & culturele
Personen:Hans Siemes;Henk Slijkhuis;Jan Teeselink