r.-k. Kerk Sint Plechelmus te Saasveld geschilderd door cursisten van schildersacademie “Le Pinceau”.

Omschrijving:De Sint Plechelmuskerk is ontworpen door de Amersfoortse architect Herman Kroes en is in 1926 in gebruik genomen. Op deze heeft in vroegere tijden Slot Saterslo gestaan. Le Pinceau is een schildersacademie die geleid wordt door Ben Kuipers. Zijn atelier is op De Mors Ootmarsum. Zijn cursisten zijn bezig met de afwerking van de serie schilderijen van de kerken van Dinkelland. Het idee om de kerken te schilderen is van Henk Essink.
Trefwoord specifiek: schilderij, r.-k. kerk Saasveld
Trefwoord:object & artefact
Datum:2005