Projectleider Harrie Hemmer vertelt over de realisatie van de Canon van Ootmarsum.

Omschrijving:Heemkunde Ootmarsum presenteerde de Canon van Ootmarsum in boekvorm en op de website. In 50 vensters wordt de historie van Ootmarsum getoond. De vensters kunnen betrekking hebben op een gebeurtenis, persoon, gebouw, traditie enz. die in een bepaalde periode belangrijk was voor Ootmarsum. Er werkten 11 schrijvers aan mee. Door zo'n venster kijk je naar een achterliggende ontwikkeling in de historie van Ootmarsum. De canon loopt van de prehistorie tot het jaar 2000, het jaar dat Ootmarsum haar zelfstandigheid verloor. Alle huisadressen in Ootmarsum kregen een gratis boek aangeboden. De Canon van Ootmarsum kwam tot stand i.s.m. de IJsselacademie Kampen, die op provinciaal niveau de lokale Canons stimuleert en begeleidt. Zij maken de digitale versie van alle canons.
Trefwoord specifiek: presentatie, presentatie Canon van Ootmarsum, spreker Harrie Hemmer, zittend Jan Raatgerink
Trefwoord:gebeurtenis & culturele
Personen:Jan Raatgerink;Harrie Hemmer
Datum:25/3/2011
Opmerkingen: Locatie: kapel klooster Maria ad Fontes.
Bestandstype:kl. foto, 10x15
Auteur:Meijer, Rob