'Prinsesje' op de praalwagen van de Oostenborgh in de bevrijdingsoptocht..

Omschrijving:Het prinsesje zat op een praalwagen met als thema 'De terugkeer van het prinselijk paar'.
Trefwoord specifiek: optocht, bevrijdingsoptocht, bevrijding, Tweede Wereldoorlog, onbekend, WO II
Trefwoord:gebeurtenis & culturele
Datum:31/8/1945
Opmerkingen:Foto geplaatst in jaarboekje 1995 van de heemkunde. , Het Oranje - en bevrijdingsfeest werd gehouden op 31 augustus (verjaardag koningin) en 1 september. Er was o.a. een grote optocht waaraan 73 groepen deelnamen. Oorlogsherinneringen maar ook folkloristische gebruiken werden uitgebeeld. Elke veerln van Ootmarsum maakte een erepoort en straten werden versierd. Welk veerln kwam het beste voor de dag?!
Auteur:Klaas, Gustaaf
Locaties:Ootmarsum