Onder toeziend oog van zijn familie opent Bas Meijer de winkel van zijn moeder Jos Bosch.

Omschrijving:Pand Schiltstraat 6 had al lang daarvoor een winkelbestemming: schoolmeester Weustink had er een boekenzaak, Ben Olde Meule een schoenmakerij en Joan Bank een kruidenierszaak. Mevr. Jos Meijer-Bosch begon er de delicatessenzaak De Karnton en later adviesbureau Jobo. Alles over dit pand en haar bewoners is te lezen in Jaarboek 2015 van de Heemkunde Ootmarsum: “Een opmerkelijk huis in de Schiltstraat”, door Henk Eweg.
Trefwoord specifiek: opening winkel De Karnton, met sleutel Bas Meijer, vlnr ?, Jan Meijer, Harrie Boerrigter, mevr. B. Bosch (Twentsch Ethoes), Ine Boerrigter-Bosch, Jos Meijer-Bosch
Trefwoord:gebeurtenis & persoonlijke
Personen:Bas Meijer; Jan Meijer; Harrie Boerrigter; Bertha Bosch;Ine Boerrigter-Bosch; Jos Meijer-Bosch
Datum:1982