Locatie op de Kuiperberg waar 12 Twentse kunstenaars samen een groot ronddoek van het panorama vanaf de Kuiperberg schilderen.

Omschrijving:Uit persberichten: Het ronddoek heeft een diameter van 12 meter en een hoogte van 2 meter. Er is plaats voor 12 schilderijen van 3 bij 2 meter. Thema van het panoramaproject is de confrontatie tussen het Twentse natuurlandschap en de verbeelding daarvan door degenen die het kunstwerk maken. De bedoeling is het “Panorama Art Nature” in ??n dag op te zetten. Daarna krijgt ieder zijn deel mee als een soort huiswerk om het af te werken. Alle kunstenaars mogen een eigen interpretatie geven van het landschap. Dat betekent dat het resultaat qua stijl niet een harmonisch geheel wordt, zoals het Panorama Mesdag in den Haag, maar duidelijk ruimte laat voor individualisme. De deelnemende kunstenaars zijn allen verenigd in een kunstcollectief Panorama-Art-Nature: Jan Baetsen, Charl van Ark, Wiebe Bloemena, Nico Lootsma, Etty Nijlunsing, Johan van der Veen, Theun Hetterscheid, Sjef Sales, Monique Bosman, Marijke Stenvers, Paul Hajenius en Jan Wierda. In de organisatie zitten: VVV Ootmarsum, Activiteitencommissie VVV Ootmarsum, Culturele Raad Ootmarsum en 3 kunstenaars die het PAN-project bedachten: Paul Hajenius, Sjef Sales en Jan Wierda. De Provincie verleent subsidie en tevens zullen de gemeenten Hengelo, Enschede, Ootmarsum en meerdere sponsors gevraagd worden voor een financiële bijdrage. De presentatie van het kunstwerk is op 26 augustus, waarbij burgemeester van Ootmarsum J.M.J. Verbeeten en G.F. Boeschoten van de Culturele Raad Overijssel een openingswoord zullen verzorgen. Tijdens de kunstmarkt op 27 en 28 augustus 1994 kan het resultaat op locatie bezichtigd worden.
Trefwoord specifiek: schilderkunst, panoramaproject Kuiperberg
Trefwoord:activiteit & culturele