Kunstenaar Armand Naebers en schoolkinderen van De Meander bij het onthulde kunstwerk "de beschermengel".

Omschrijving:Al sinds 1983 is er het laatste weekend van augustus een kunstmarkt in Ootmarsum. Klein begonnen als Franse markt, is het uitgegroeid tot een groot evenement dat jaarlijks duizenden bezoekers trekt. In 2017 was het thema: Kunst..., om stil van de worden. Kunstenaar Armand Naebers uit Heerlen vervaardigde een bronzen kunstwerk "de Beschermenengel". Hiervoor liet hij schoolkinderen van klei beeldjes maken. Na selectie werden er enkele in brons gegoten. Samen vormden ze het kunstwerk de Beschermengel, dat t.z.t. in het heringerichte park Het Populierenbos aan de Wildehof zal worden geplaatst. Bij de opening van Kunst in Ootmarsum werd het beeld aangeboden. Schoolkinderen, als engeltjes verkleed, vormden het decor.
Trefwoord specifiek: kunstmarkt Ootmarsum, kunstwerk "de Beschermengel", l. bij kunstwerk kunstenaar Armand Naebers r. naast kunstwerk Tonnie Peters, voorgrond "engeltjes" , kinderen vlnr. Felien Vrielink, iets erachter nichtje van Sofie Veger, Linde Brunninkhuis, iets erachter Wies Kuipers, Sofie Veger, Roos Hemmer, Mirthe Kielman, Nienke Kamphuis, Diede Ossenvoort
Trefwoord:activiteit & recreatieve
Personen:Armand Naebers;Tonnie Peters; Felien Vrielink; Linde Brunninkhuis; Wies Kuipers; Sofie Veger; Roos Hemmer; Mirthe Kielman; Nienke Kamphuis; Diede Ossenvoort
Datum:25-8-2017