Klootschieterswedstrijd tussen Othmarridders en Kadolstermennekes.

Omschrijving:Er werd geschoten vanaf Blokhuis Rolink naar Rouwers over de Duse. Het is een jaarlijks terugkerend evenement: in 1966 daagde prins Nillis I (Gerard Wortelboer) prins Karel (Kip) van de Kadolstermennekes uit om de historische klootschieterswedstrijd tegen Oldenzaal te herhalen.
Trefwoord specifiek: wedstrijd, klootschieten, carnaval, voorgrond Gerard Wortelboer (Nillis), Karel Kip, Toon Heupink, Toon Schulten, Henk Kasteel, Gerard Vlutters, Jan Lansink, H. Kamerich, Tonnie Bruggeman, H. van Gils, Ben van Benthem, Theo oude Elberink, M. ter Laak, Paul Pikkemaat, Paul Huiskes, Jan Raatgerink, Jan Rakers, Ben Raatgerink, Theo van de berg, Toon Bökkers, W. Willemsen
Trefwoord:activiteit & sportieve
Personen:Gerard Wortelboer; Karel Kip; Toon Heupink; Toon Schulten; Henk Kasteel; Gerard Vlutters; Jan Lansink; H. Kamerich; Tonnie Bruggeman; H. van Gils; Ben van Benthem; Theo oude Elberink; M. ter Laak; Paul Pikkemaat; Paul Huiskes; Jan Raatgerink; Jan Rakers; Ben Raatgerink; Theo van de berg; Toon Bökkers; W. Willemsen
Datum:10/10/1966
Opmerkingen:Pers: foto geplaatst in Dinkelland Visie 6-2-2014.
Identifier:NL-OmsVHO03586A003
Locaties:Klein Agelo, Dusinksweg