Klootschieten op de Haarlerheide: Ootmarsum tegen Tilligte.

Omschrijving:De klootschieterssport was vroeger in Twente DE sport. Ook Ootmarsum had vaak enorme schutters. Er werd gestreden tussen personen, wijken, zelfs plaatsen. vroeger toog men naar 't Duustervoort, een heidevlakte achter het kanaal, richting Oldenzaal langs de Ootmarsumse Dijk. Later werd de Haarlerheide gebruikt, zoals op deze foto. het is een wedstrijd tegen Tilligte. Aan schot is “'t Grootjan” uit Tilligte (J. Rekers). Links van hem half zichtbaar Teunke Bökkers, met een arm omhoog Weustink, notaris Joosten; de laatste van de rij is Damink. Notaris Joosten stierf in de Tweede Wereldoorlog in een concentratiekamp in Amersfoort. Hij werd verraden.
Trefwoord specifiek: klootschieten, aan schot J. Rekers “'t Grootjan” Tilligte, links vlnr half op de foto Teunke Bökkers, met arm omhoog ? Weustink, notaris Joosten en laatste in de rij ? Damink
Trefwoord:activiteit & recreatieve
Personen:J. Rekers;Teunke Bökkers;Weustink;Joosten;Damink
Periode:1/1/1930-1/1/1940
Opmerkingen:Zie Gustaaf Klaas in zijn boekje 'Ootmarsum Vroeger en Nu' blz. 24 “Klootschieten”.
Identifier:NL-OmsVHO08964A010
Locaties:Reutum, Haarlerheide