Jubileumfoto van “ambachtslieden van het eerste uur” van de Siepelmarkt, staand bij de stadspomp.

Omschrijving:Foto werd gemaakt t.g.v. het 25-jarig jubileum van de Siepelmarkten. De Siepelmarkt werd in 1969 opgezet om toeristen naar Ootmarsum te trekken. Het werd een folkloristische markt met als hoofdthema demonstratie van Oude Ambachten en een Boerenbruiloft. Alle kraampjes waren ook aangepast aan de sfeer van de Siepelmarkt. Een tijdlang stonden er zelfs oude stadspoorten in de Grotestraat en Marktstraat. Alles heel sfeervol. De laatste jaren is er meer sprake van een braderieachtig gebeuren. Trefwoord specifiek: groepsfoto, jubileumfoto, ambachtslieden Siepelmarkt, staand vlnr Marietje Muntel (Lattrop; karnster), Gerard Brandehof (grote animator boerenbruiloft), Lies Arends-Oude Dubbelink (Lattrop;wasvrouw bij de stadspomp), Frans Tenniglo (oud-bestuurslid; maker van midwinterhoorns), Kamphuis (bijenkorvenvlechter), gehurkt Nijhof (mandenvlechter), Gerard Peters (oud-bestuurslid; meubelmaker en houtsnijwerk), Herman Bekhuis (klompenmaker)
Trefwoord:persoon & groep mensen
Personen:Marietje Muntel;Gerard Brandehof;Lies Arends-Oude Dubbelink;Frans Tenniglo;Kamphuis;Nijhof;Gerard Peters;Herman Bekhuis
Datum:26/7/1984
Opmerkingen:Foto geplaatst in Dinkelland Visie 22-7-2009.
Identifier:NL-OmsVHO10446P006
Locaties:Ootmarsum, Schiltstraat