Johan Steinmeijer en Henk Sander in het oude café De Grens.

Omschrijving:De familie Steinmeijer was zeker als sinds 1920 eigenaar van café De Grens en de houtzagerij aan de Laagsestraat. In 1939 stierf Gerardus Steinmeijer en de jongste van zijn kinderen Johan (hij was toen 20 jaar) nam het café en de houtzagerij over; hij werd daarbij gesteund door zijn broer Frans en ongehuwde zus Johanna, Nats of Naatje. Nats had de leiding van het café op zich genomen en zo kon Johan zich wijden aan de houtzagerij. Zijn grote hobby was zijn motor. Hij was lid van de Ootmarsumse Motorclub. In 1955 trouwde Johan Steinmeijer met Ankie Claus; Johan was overdag in de zagerij en Ankie runde de huishouding en het café. Zij kregen 2 kinderen: zoon Jan en dochter Marja. Het café heette in de volksmond Naatje Steinmeijer of kortweg Naatje. In 1975 verhuurde de familie Steinmeijer (bij gebrek aan opvolging want hun kinderen wilden alleen de houtzagerij voortzetten) het café. Uitbaters waren van 1975-1982 Eef en Leny Baasdam-Ekelhof. In 1985 werd Jan Blom kastelein van café de Grens; samen met zijn vrouw Ans huurde en (later kocht hij) het café. Dit werd nu ook wel café Blom genoemd. In 2000 stopten zij met het café. Blom was bekend om de verkoop van vis; deze afdeling zette hij nog enkele jaren voort. In de volgende periode kreeg café De Grens nog verschillende uitbaters. Na het paashout halen wordt op de terugweg nog steevast aangelegd bij café De Grens. Trefwoord specifiek: l. kastelein Johan Steinmeijer (eigenaar café Steinmeijer of café De Grens), Henk Sander “de Heer”
Personen:Johan Steinmeijer;Henk Sander
Periode:1/1/1965-31/12/1965