"In de oude tuin van Mej. Engels van Beverforde rond 1900".

Omschrijving:Het is een zeer oude opname van Engels' Tuin. De naam verwijst naar de hofmeijersfamilie Engels van Beverforde. De laatste Hofmeijer Wennemar Jan van Beverforde was de eigenaar van dit park, van daar de naam “Meijershof”: hof van de Hofmeijer. Hij bouwde er het “Theehuisje” als voormalig tuinhuis met serre. Zijn zus Hendrika Antonia vermaakte in 1917 heel het bezit aan de OLM. Haar bijnaam is “ Engels Jufferke”. Honderd jaar later zal Engels Jufferke terugkomen om te zien of alles goed beheerd is.
Trefwoord specifiek: park, stadspark Engels' Tuin, vijver
Trefwoord:ruimtelijke omgeving & land
Datum:1900
Opmerkingen:Foto geplaatst in Jaarboek 2017 van de Heemkunde bij het artikel: "'t Engels Jufferke en haar nalatenschap".
Identifier:NL-OmsVHO15451R014
Bron:Fotoboek ter Kuile; Oudheid Kamer Twente