Huize Manna aan de Almelosestraat.

Omschrijving:Huize Manna bestond eigenlijk uit 2 aaneengeschakelde woningen, maar op de gevel van het pand op de foto staat het opschrift “Huize Manna”. Het huis werd lange tijd bewoond door de Manna Heupink die er een winkel had. Begin jaren veertig huurde Wim Bank het voorste deel van het huis en dreef er samen met zijn zus Marietje tot 1950 een kruidenierswinkel. Daarna kocht Willem Silderhuis het pand en verhuurde het aan o.a. G. Olde Meule. In 1987 werd het voorste deel van Huize Manna (nummer 23) afgebroken t.b.v. nieuwbouw door Hans Silderhuis. Het witte huisje (nr. 25 bleef staan).
Trefwoord specifiek: woonhuis, “Huize Manna”
Trefwoord:object & bouwwerk
Datum:1957
Opmerkingen:Henk Eweg beschrijft in Jaarboek 2014 va de Heemkunde Ootmarsum de geschiedenis van Huize Manna en haar bewoners.
Auteur:Leo Busscher
Locaties:Ootmarsum, Almelosestraat 23