'Hof meier van Bevervorde', spreekt bij het gelijknamige venster in de Canon van Ootmarsum.

Omschrijving:De presentatie was een ludiek gebeuren waarbij enkele historische figuren ten tonele kwamen: drost van Twente Sigismund van Heiden Hompesch, rentmeester Dröghoorn, hofmeier Anthony Vosding van Beverforde. Heemkunde Ootmarsum presenteerde de Canon van Ootmarsum in boekvorm en op de website. In 50 vensters wordt de historie van Ootmarsum getoond. De vensters kunnen betrekking hebben op een gebeurtenis, persoon, gebouw, traditie enz. die in een bepaalde periode belangrijk was voor Ootmarsum. Door zo'n venster kijk je naar een achterliggende ontwikkeling in de historie van Ootmarsum.
Trefwoord specifiek: presentatie, presentatie Canon van Ootmarsum, Hans Jurgen Oortman (alias hofmeier Anthony van Bevervorde), zittend r. Jan Raatgerink (techniek presentatie)
Trefwoord:gebeurtenis & culturele
Personen:Hans Jurgen Oortman;Jan Raatgerink
Datum:25/3/2011
Opmerkingen:Locatie: hoofdingang klooster Maria ad Fontes.
Bestandstype:kl. foto, 10x15
Auteur:Meijer, Rob