Het personeel van wasserij Het Springendal met krentenwegge.

Omschrijving:De foto werd gemaakt in november 1960 t.g.v. de geboorte van Douwe Cramer, zoon van Lies? en Walter Cramer. Zoals een goed Twents gebruik betaamt, hoort bij de geboorte het aanbieden van een krentenwegge. Het gezamenlijke personeel van de wasserij Het Springendal, waarvan Walter Cramer in die tijd de eigenaar was, bood de gelukkige ouders de krentenwegge aan. Personeel: Marietje Kerkhof-Jonkman deed kantoorwerk. o.a. lijsten bijhouden van binnengekomen wasgoed. Lijsten inboeken en prijzen berekenen, de nota's klaarmaken en ook nog helpen in de wasserij. Theo Wilbers was aangesteld als chauffeur, maar verrichtte ook andere voorkomende werkzaamheden. Johan Harmsen was stoker. Egbert Toet sorteerde het wasgoed, bediende de wasmachines en centrifuges. Het strijken, mangelen en persen gebeurde door de dames.
Trefwoord specifiek: groepsfoto personeel wasserij Het Springendal, vlnr Truus Olde Meule, Henk Wilbers, Sinie Wilbers, Truus Heerink (“Kuupgait”), Egbert Toet, Nats Weierink, Theo Wilbers, Truus Harmsen, Marietje Fikkers, Keupink, Sinie Steggink, Marietje Kerkhof-Jonkman, Mina Bouwman, Sina Bouwman (inpakster)
Trefwoord:persoon & groep mensen
Periode:1/11/1960-30/11/1960
Opmerkingen:Foto geplaatst in Dinkelland Visie 4-9-2008.
Identifier:NL-OmsVHO10036P006
Locaties:Ootmarsum,Springendal