Groepsfoto van de tweede groep in de historische optocht ter gelegenheid van het kerkelijk eeuwfeest in 1909: “De verkondiging van het Christendom in deze streken”.

Omschrijving:Het eeuwfeest herdacht de teruggave van het katholieke kerkgebouw aan de rechtmatige eigenaars door Koning Lodewijk Napoleon in februari 1809. De tweede groep stelde voor de verkondiging van het Christendom in deze streken. Eerst gingen enige koorknapen, daarna een Cisterciënzer Monnik, dan het hoofd van het klooster te Oldenzaal en daarna H. Radbodus, bisschop van Utrecht , die te Ootmarsum stierf in 917. Daarna volgden enige priesters, de page van Graaf Balderik van Twente en tenslotte Graaf Balderik, opvolger van de H. Radbodus, te paard. De foto is gemaakt op de veranda van hotel-café Rolink Trefwoord specifiek: optocht, kerkelijk feest, achterste rij vlnr ?, G. Heupink (Cisterciënzer monnik), Hein ten Bokum (met staf; H Radboud), Harrie Buijvoets (graaf Balderik; grootvader van wethouder Buijvoets), Harrie Budde (page graaf Balderik), voorste rij koorknapen Johan Warnink, Frans Beukers, Piet v.d. Maas, H. Tenniglo, George Luttikhuis, Jan van Benthem (Schiltstraat)
Trefwoord:gebeurtenis & culturele
Personen:G. Heupink; Hein ten Bokum; Harrie Buijvoets; Harrie Budde; Johan Warnink; Frans Beukers; Piet van der Maas; H. Tenniglo; George Luttikhuis; Jan van Benthem
Datum:15/2/1909
Opmerkingen:In het tijdschrift de Katholieke Illustratie van 6 maart 1909 (43e jaargang no 21) werd er een groot artikel aan de historische optocht gewijd, geïllustreerd met enige foto's.
In het archief van de Heemkunde Ootmarsum is de bewuste illustratie aanwezig!
Identifier:NL-OmsVHO03867G004
Locaties:Ootmarsum