Gradus Peters op de ploeg van de Fa. G. Jannink op het Springendal.

Omschrijving:Op deze oude opname uit het jaar 1940, werd geploegd met een voor die tijd een zeer modern landbouwwerktuig: een tractor “oude Lans” hoogstwaarschijnlijk uit Amerika, waar men deze landbouwwerktuigen al veel gebruikte. In die tijd werden in Nederland nog hoofdzakelijk paarden gebruikt om het land te bewerken. Textielfabrikant Jannink was eigenaar van het Springendal, en kon zich permitteren zo'n tractor aan te schaffen. Foto gebruikt op de genealogie-expositie in 2001. Stamboom familie Peters in archief heemkunde.
Trefwoord specifiek: landbouw, ploegen, l. Gradus Johannes Peters (*1887) (vader Mientje Velthuis-Peters), r. Engbers
Trefwoord:activiteit & beroepsgebonden
Personen:Gradus Peters
Periode:1/7/1940-1/10/1940
Opmerkingen:Foto geplaatst in Dinkelland Visie 26-4-2006.
Identifier:NL-OmsVHO05126A005
Locaties:Ootmarsum