Geschiedenismuur op de Kuiperberg bij Ootmarsum in aanbouw.

Omschrijving:De muur is een knipoog naar het verleden van de Kuiperberg. Er komen 7 panelen in die worden gemaakt door kunstenares Desiree Groot Koerkamp. In glas creeert zij afbeeldingen van de historie van de Kuiperberg: de ontstaansgeschiedenis, de steenfabriek van Scholten, de winning van fosforieten, het uitzicht vanaf de Kuiperberg dat Ruisdael in 1670 schilderde.De muur is 32 meter lang en eindigt bij een uitzichtpunt over de Kleikoel. Belangstellenden die langs de muur lopen moeten het verleden ervaren. Ook de landschapsinrichting wordt hierbij aangepast. Een smalspoor met 2 kipkarretjes verwijst naar de bedrijvigheid van de steenfabriek op deze plek.
Trefwoord specifiek: muur, geschiedenismuur
Trefwoord:object & bouwwerk