Feestelijke opening van het herbouwde Los Hoes en het Klöpkeshoes.

Omschrijving: Het Los Hoes werd op 23 mei 2004 totaal verwoest door een uitslaande brand. Met inspanning van vele vrijwilligers werd een nieuw Los Hoes gebouwd. Het oude gebintwerk vond men in Duitsland. Tegelijkertijd werd op het terrein een Klöpkeshoes gebouwd. Tijdens de feestelijke opening op 23 maart 2005 klopte 'Klöpke' Ria Bolscher op de deur van het Los Hoes waarachter het 'boerenechtpaar' Raatgerink stond. Er volgde een tweespraak waarbij de mensen uitgenodigd werden het nieuwe Los Hoes te bekijken.
Trefwoord specifiek: opening Klöpkeshoes en herbouwde Los Hoes, vlnr Jan Raatgerink (boer), Henk Geerdink (bestuur Openluchtmuseum Los Hoes), Hans van Zuilekom (wethouder cultuur), Marlou Raatgerink (boerin), Gait olde Meule, Ria Bolscher (klöpke), burgemeester Willeme, Piet Jansen (gedeputeerde Provinciale Staten), Toon Heupink (voorzitter Stichting Openluchtmuseum Los Hoes)
Trefwoord:gebeurtenis & culturele
Personen:Jan Raatgerink; Henk Geerdink; Hans van Zuilekom; Marlou Raatgerink; Gait olde Meule; Ria Bolscher; Frans Willeme; Piet Jansen; Toon Heupink
Datum:23/3/2005
Opmerkingen:Foto bij artikel in Tubantia maart 2005.
Identifier:NL-OmsVHO07963G006
Bron:Twentsche Courant Tubantia