Familiefoto ter gelegenheid van het huwelijk van J.L.L. Bank en Maria Aleida Morsink op erve 'De Schutt' te Tiligte in 1907.

Omschrijving:Zeer interessante foto van Erve Schutte (De Scutt') in Tilligte. Dit werd in 1893 gekocht door Willem Morsink en Euphemia Steffens. De foto is gemaakt t.g.v. het huwelijk van hun dochter Maria Aleida Morsink met J.L.L. Bank.
Trefwoord specifiek: groepsfoto, familiefoto, vlnr achterste rij Henri Bank (broer van J.J.L. Bank), Willem Bourgogne (zwager bruidegom), Henriette Bourgogne-Bank (zus bruidegom), Agnes (Maria Agnes) Heerts(-Morsink) (zus bruid; geb. 8-11-1887 te Osterwald), Bertha (Catharina Elizabeth) Morsink (geb. 13-4-1893 te Osterwald en overl. 8-7-1974 te Tilligte), Tonia Morsink (gehuwd met Antoon Eduard Morsink ), Gezina Adelheid Morsink ( Sina; geb. 8-12-1885 te Osterwald en overl. 15-11-1966 te Denekamp), Herman Bank (broer bruidegom), Nicoline (tante Lina) Bank (gehuwd met Kamphuis; overleden in Tilligte), Gerard Morsink ((Gerardus Henricus;“Brookhaas'n-boer” Noord Deurningen; geb. 14-3-1878 te Bimolten en overl. 2-11-1958 te Noord Deurningen), Jozef Jaspers (vriend van J.J.L. Bank uit Amsterdam), voorste rij Johan Morsink (erfopvolger “Schutt'n Johan"; broer van bruid; geb. 18-9-1895 te Tliligte en overl. 17-5-1971 te Tilligte), Antoinette Bank (tante J.J.L. Bank, Amsterdamse), Willem Morsink (vader van de bruid; geb. 17-3-1845 te Rectum en overl. 19-5-1927 te Tilligte ), Euphemia Gertrud Morsink-Steffens (moeder van de bruid; geb. 25-6-1854 te Bimolten en overl. 18-2-1913 te Tilligte), bruidegom Joannes Josephus Leo Bank (geb. Tilligte/overleden 1971 Ootmarsum), bruid Marie Aleida Bank-Morsink (geb. 27-3-1880 in Tilligte en overl. te Ootmarsum 1968), Willem Eduard Constantijn Bank (vader bruidegom; hoofd der school Tilligte; geb. 1844 Amsterdam/overl. 1909 Tilligte), Euphemia Maria Bank-Wassink (moeder bruidegom; geb. Tubbergen 1850/overl. Tilligte 1938), Henriette Bank (tante bruidegom), ervoor Wim Bourgogne (zoontje van Henriette en Willem Bourgogne-Bank)
Personen:Henri Bank; Willem Bourgogne; Henriette Bourgogne-Bank; Agnes Morsink; Bertha Morsink; Tonia Morsink; Gezina Morsink; Herman Bank; Lina Bank; Gerard Morsink; Jozef Jaspers; Johan Morsink; Antoinette Bank; J. Morsink; Morsink-Steffens; Joanees Josephus Leo Bank; Marie Aleida Bank-Morsink; Willem Bank; Euphemia Maria Bank-Wassink; Henriette Bank; Wim Bourgogne
Datum:25-6-1907
Opmerkingen:In het Jaarboek 2003 van de Heemkunde Ootmarsum schrijft Gerhard Broekhuis een prachtig verhaal over het leven van zijn grootvader, die toen woonachtig was in Ootmarsum. De ouders van G. Broekhuis (schenker foto) waren Ben (B.J.A.) Broekhuis (1910-1980) en Lida (H.A.M.) Bank (1913-). De foto is de familiefoto t.g.v. het huwelijk van zijn grootouders.
Locaties:Tilligte

Als (achter)kleinzoon van de afgebeelde tak Morsink kan ik wat details van enkele personen van deze tak toevoegen. De correcte achternaam is Morsink. De vader van de bruid (mijn overgrootvader): Willem Morsink, geboren 17-03-1845 te Rectum en overleden 19-05-1927 te Tilligte. De moeder van de bruid is Euphemia Gertrud Steffens, geboren 25-06-1854 te Bimolten en overleden 08-02-1913 te Tilligte. Het erve Schutte wordt door hen gekocht rond 1893. Voor zover mij bekend zijn er 7 kinderen: 1. Gerhard Heinrich/Gerardus Henricus geboren 14-03-1878 te Bimolten, overleden 02-11-1958 te Noord-Deurningen (mijn grootvader). Hij woonde aldaar op het erve Brookhaasnboer. De 10e persoon op de lijst. 2. Maria Aleida Morsink geboren 27-03-1980. De bruid op de foto. 3. Antoon Eduard Morsink, geboren 14-09-1882 te Osterwald. (Mogelijk is Tonia op de foto zijn latere Vrouw??) 4. Sina Adelheid Morssink, geboren 08-12-1885 te Osterwald, overleden 15-11-1966 te Denekamp. De 7e persoon (Gezina, Tante Sina) op de lijst. Trouwt met Gradus Hendrikus Johannes Morsink. 5. Maria Agnes Morsink, geboren 08-11-1887 te Osterwald. Trouwt met Johannes Heerts. De 4e persoon op de lijst bij de foto. 6. Catharina Elisabeth Morsink, geboren 13-04-1893 te Osterwald, overleden 08-07-1974 te Tilligte. DE 5e persoon op de lijst. 7. Johannes Morsink, geboren 18-09-1895 te Tilligte, overleden 17-05-1971 te Tilligte. Erfopvolger Schutte (Schutt''n Johan). de 12e persoon op de lijst. Groeten, Hemmy Morsink
Algemeen door anoniem op 17 Dec 2016 om 20:43:03