Ewout van der Horst introduceert het boek “Vooruit boeren” in gasterij Oatmossche.

Omschrijving:Het boek werd uitgebracht door een samenwerkingsverband van het HCO, de IJsselacademie en Museum Twentse Welle. Het werd geschreven door Ewout van der Horst en Martin van der Linde. Er staan 60 interviews in met boeren uit heel Overijssel alsmede interviews met personen die nauw betrokken waren bij de landbouw in de laatste decennia. Het geeft een goed tijdsbeeld van het boerenleven in Overijssel. Bij de presentatie waren alle betrokken boeren uitgenodigd alsmede vertegenwoordigers van musea in Overijssel. De presentatie vond plaats in de pas geopende gasterij Oatmössche aan het Commanderieplein. Aan het boek is de expositie: "Een stille revolutie" gekoppeld. Deze expositie ging van start in de Weemhof op het Openluchtmuseum Ootmarsum en zal verder door de provincie gaan.
Trefwoord specifiek: presentatie boek, Ewout van der Horst, genodigden
Trefwoord:gebeurtenis & culturele