Eerste seniorenelftal KOSC

Omschrijving:KOSC werd in 1933 opgericht. Het initiatief daartoe was door een aantal jongens genomen. Zij hadden toestemming gevraagd aan kapelaan Van Rossum.In die tijd had men altijd een geestelijk adviseur. Na enkele jaren alleen met junioren-elftallen te hebben gespeeld, kon in het seizoen 1935/1936 het eerste seniorenelftal worden samengesteld. Dit voetbalde op 8 maart 1936 tegen Dinkelland. KOSC voetbalde achtereenvolgens: rond 1935 aan de Oldenzaalsestraat bij de noodkerk tegenover de Vinke; toen aan het Keupinkspad waar nu de tennisbanen zijn (Kotten); in de oorlog bij de Bulte (Steggink) aan de Laagsestraat; na de oorlog de wei (van Veldman) bij de Blauweweg in Oud-Ootmarsum; daarna in de Aogeler Brook; tenslotte aan de Alleeweg en sinds 1994 op het sportterrein de “Tooslag” aan Alleeweg. Trefwoord specifiek: voetbal, voetbalelftal, voetbalwedstrijd, KOSC 1, voetballers van KOSC vlnr Leemhuis (scheidsrechter), Bernard Wilbers, André Luyten (kappersknecht bij Hesselink), Jan Eertman (Dieks), Johan Rockland, Bernard Heupink, Wim Essink, Marinus Bruggink, Willem van Benthem (tol-Hans), Leo Smaxwill (Oostenrijker), Antoon Smellink, Hendrik Schulten (de voeger), Johan Smellink (grensrechter)
Trefwoord:activiteit & sportieve
Personen:Leemhuis; Bernard Wilbers; André Luyten; Jan Eertman; Johan Rockland; Bernard Heupink; Wim Essink; Marinus Bruggink; Willem van Benthem; Leo Smaxwill; Antoon Smellink; Hendrik Schulten; Johan Smellink
Periode:8/3/1936
Opmerkingen:Foto geplaatst in Denekamps weekblad 3-12-1997.
Locaties:Ootmarsum, Oldenzaalsestraat