Eerste Communie: schoolkinderen op weg naar de kerk.

Omschrijving:Waarschijnlijk de Eerste Heilige Communie, want de jongens dragen korte broeken. De kinderen kwamen bij elkaar in de (meisjesschool) Jozefschool, die toen nog aan de Putstraat was. Lopend ging men naar de r.-k. kerk.
Trefwoord specifiek: Eerste Communie, kinderen van de Jozefschool, Scheepersschool, 'n Boaken Agelo, linker rij van voor naar achter meisjes: links met hoedje Riekje Buijvoets, van voor naar achter ? ; Ria Schulten, ?, Lidy Broekhuis, jongens Jan Geerdink, Lohuis (Agelo); Theo Hesselink; verder onbekend, rechter rij Ad Oude Hengel, Herman Oude Hengel, Benny Veelers, Harry Borggreve, Gerard Morsink, Benny? Keupink, jongen geheel rechts Postel; meisjes rechts Betsie Kroeze, Ria Bruns
Trefwoord:gebeurtenis & religieuze
Personen:Riekje Buijvoets; Ria Schulten;Lidy Broekhuis; Ad Oude Hengel; Herman Oude Hengel; Benny Veelers; Gerard Morsink; Gerard Bruggink;Betsie Kroeze; Ria Bruns
Datum:1958