Een praalwagen van de buurtschap Klein Agelo in de bevrijdingsoptocht, voorstellend “de landing van prinses Juliana en de prinsesjes op vliegveld Teuge”.

Omschrijving:Er namen tal van praalwagens deel aan deze bevrijdingsoptocht. Allemaal met taferelen die te maken hadden met de Tweede Wereldoorlog.Het Oranje - en bevrijdingsfeest werd gehouden op 31 augustus (verjaardag koningin Wilhelmina) en 1 september. Er was o.a. een grote optocht waaraan 73 groepen deelnamen. Oorlogsherinneringen maar ook folkloristische gebruiken werden uitgebeeld. Het vliegtuig was gebouwd door boeren uit Klein Agelo. Zij behaalden in de optocht de 2e prijs. Liesje Kamphuis (3 jaar oud) was nog nooit van het erf geweest!
Trefwoord specifiek: optocht, bevrijdingsoptocht, bevrijding, Tweede Wereldoorlog, vliegtuig, vlnr hofdame Sinie Blokhuis, Jan Stevelink ('prins Bernhard'), aan zijn hand Liesje Kamphuis ('prinses Margriet'),erachter fotograaf Eduard Bruggink, Sientje Wiegink ('koningin Juliana'), man met hoge hoed?, zittend Marietje Frommink (bloemenmeisje), WO II
Trefwoord:gebeurtenis & culturele
Personen:Sinie Blokhuis;Jan Stevelink;Liesje Kamphuis;Eduard Bruggink;Sientje Wiegink;Marietje Frommink
Datum:31/08/1945