Een groep voetballers van KOSC verwelkomt pater Sixtus aan de parochiegrens.

Omschrijving:Een neomist is een pas gewijd priester. Wanneer hij in zijn parochiekerk de 1e plechtige H. Mis opdraagt gaat dit gepaard met een groot feest: de stad wordt versierd, erebogen gezet en hij wordt door allerlei verenigingen uit de parochiegemeenschap feestelijk ingehaald. Ook de buren (noabers) spelen een grote rol in het hele gebeuren. Pater Sixtus O. Carm. werd op 11 juli 1949 tot priester gewijd in San Paulo Brazilië. Op 15 augustus 1950 werd hij feestelijk ingehaald in Ootmarsum en droeg hij 16 augustus zijn 1e H. Mis op in de parochiekerk HH Simon en Judas. In het jaarboek 2008 van de heemkunde vertelt hij zijn levensverhaal.
Trefwoord specifiek: inhalen neomist, groep voetballers van KOSC, leider Gustaaf Klaas, hoofden vlnr Paul Voorpostel, Ben Morshuis, Jan Luttikhuis, Bertus Sanders, onbekend, onbekend, Hesselink, Jan Quaink, Henk Weustink, Hermi Pikkemaat, Jan Hesselink, Guus Brons, Theo Weustink, Herman Bekhuis, vaag erachter Harrie Brandehof, Frits Hesselink, vaag erachter Frans Leussink, Piet Wilms, Ben Tijhuis, vaag erachter Hennie Veldboer, Marinus Scholten, Henk Veldboer
Trefwoord:gebeurtenis & religieuze
Personen:Paul Voorpostel; Ben Morshuis; Jan Luttikhuis; Bertus Sanders;Jan Quaink; Henk Weustink; Hermi Pikkemaat; Jan Hesselink; Guus Brons; Theo Weustink; Herman Bekhuis
Periode:15/8/1950
Opmerkingen:Locatie: ter hoogte van hotel/pension 't Bosch, Blokhuis Rolink.
Locaties:Ootmarsum, Oldenzaalsestraat