De r.-k. kerk in het licht gezet door verlichtingsarchitect Norbert Wasserfurth.

Omschrijving:Ootmarsum: een nieuwe lichtstad. Op 15 december 2012 was de officiële in gebruikname van het nieuwe verlichtingsplan voor de binnenstad van Ootmarsum. Voor die tijd werd geëxperimenteerd met de verlichting van o.a. de torens en waren de reacties van de bevolking negatief. De verlichting is een groot samenspel van verschillende factoren. De complete verlichting is op elkaar afgestemd. Van de torens van kerken, stadhuis en monumentale gebouwen, en van elementen als historische stadsputten, tot de straatverlichting in de hele binnenstad. De kleuren blauw, rood en groen zijn gewaagd maar sluiten aan bij de kunstzinnige uitstraling van Ootmarsum, aldus wethouder Loes Stokkelaar. De complete stadsverlichting vindt alleen plaats op feestdagen.
Trefwoord specifiek: r.-k. kerk, stadsverlichting
Trefwoord:object & bouwwerk
Datum:2012