De Poaskearls zingen de paasliederen voor het stadhuis.

Omschrijving:De liederen worden voor het begin van de kerkdiensten gezongen: 's morgens voor de Hoogmis en 's middags voor het Lof. Er is altijd veel belangstelling. De intocht van het paashout ging dat jaar niet via de traditionele route door de Marktstraat, maar i.v.m. de reconstructie van de binnenstad linksaf de Oostwal op, Vervolgens rechtsaf de Keerweer in, hierna over het Kerkplein richting de Schiltstraat. Hierna werd de vaste route (Grotestraat, Almelosestraat, Poaskamp) gevolgd.
Trefwoord specifiek: paasgebruiken, vlöggeln, vlnr Poaskearls Arnold Holsink, Hans Jansen, Jan oude Nijhuis, Boudewijn Weierink, Gert-Jan Buijvoets, Edwin Stroot, Walter Velthuis, Eddy Tenniglo, medezangers: vlnr Ben Morshuis (voorzanger), Wim Essink, Frans Molenman, Jan Schulten, Toon Raatgerink (zwarte haren/snor), Toon Heisterkamp, Henk Steinmeijer (Delden), Bennie Quaink, Henk Tenniglo, Toon Heupink, Jan Smellink, Evert oude Nijhuis
Trefwoord:activiteit & culturele
Datum:7/4/1985