De Poaskearls vlöggeln op eerste paasdag rondom de stiepel van “Poorten Frederik”.

Omschrijving:Links loopt de oudste Poaskearl van het tweetal dat er dat jaar voor het laatst bij is. De tweede paasdag loopt dit duo helemaal op het eind en wordt hun plaats ingenomen door de oudste Poaskearls (leiders) van het volgend jaar.
Trefwoord specifiek: paasgebruiken, vlöggeln, vlnr Poaskearl Mark Schröder, erachter B. Morshuis (voorzanger), Jan Raatgerink, Ans Velthuis-Budde, Henk Eertman, r. Jan Veldboer, G. Weierink, Henny Hesselink, voor de stiepel Poaskearl Niels van Benthem (verkoopt paasbrieven met de tekst van de paasliederen), bibliotheek “Poorten Frederik”
Trefwoord:activiteit & culturele
Personen:Mark Schröder;Ben Morshuis;Jan Raatgerink;Ans Velthuis-Budde;Henk Eertman;Jan Veldboer;G. Weierink, Henny Hesselink;Niels van Benthem
Periode:20/4/2003