De Ootmarsumse Boerendansers lopen mee in het defilé voor de koningin Juliana op paleis Soestdijk.

Omschrijving:Het was een defilé van vertegenwoordigers van het Nederlandse volk ter gelegenheid van het koperen huwelijksfeest van H.M. de Koningin en Z.K.H. de Prins der Nederlanden op 9 juli 1949 te Baarn. Na afloop was er een ontvangst in de tuin, waar men werd bediend door lakeien en koffie met heerlijk rozijnenbrood werd aangeboden. De Koningin, prins en prinsessen liepen tussen het volk. Uiteraard werd er nog een dansje gedemonstreerd. Trefwoord specifiek: defilé paleis Soestdijk, Koninklijke familie: Prins Bernard, Koningin Juliana, ervoor vlnr prinses Margriet, prinses Irene, prinses Beatrix, op het balkon met kinderverzorgster prinses Marijke, Ootmarsumse Boerendansers met voorop leider Meester H. ter Hofstede, vaandeldragers Jo Haarhuis en Willem Quaink, muzikanten links Gerard Velthuis en rechts Antoon Wilbers, boerendansgroep van voor naar achter de dansparen Annie Santen en Johan Veldboer, Bertha Stroot en Jan Kerkhof Jonkman, Annie Weustink en Henk Haarhuis, Riet Essink en Jan Essink, Fien Polman en Jan Veldboer, Riet Buijvoets en Gerard de Winder, Lies Sleiderink en Tonnie Essink, Annie ter Horst en Wim Essink
Trefwoord:gebeurtenis & culturele
Personen:H. ter Hofstede; Jo Haarhuis; Willem Quaink; Gerard Velthuis; Antoon Wilbers; Annie Santen; Johan Veldboer; Bertha Stroot; Jan Kerkhof Jonkman; Annie Weustink; Henk Haarhuis; Riet Essink; Jan Essink; Fien Polman; Jan Veldboer; Riet Buijvoets; Gerard de Winder; Lies Sleiderink; Tonnie Essink; Annie ter Horst; Wim Essink
Datum:9-7-1949
Opmerkingen: Zie artikel in jaarboek 1996 van de Heemkunde: 60 Jaar Ootmarsumse Boerendansers.
Geplaatst in Dinkelland Visie 31-3-2004 en 22-9-2016
Bron:Archief Ootmarsumse Boerendansers