De nieuwe nachtwacht Hans Bolscher met medeburgers wacht op de klokslag van het Nieuwe Jaar.

Omschrijving:Het beroep van nachtwacht is altijd uitgevoerd door iemand van de familie Morshuis. Gerrad Cristiaan Morshuis was tot 1917 fulltime nachtwacht, daarna volgde zijn zoon Gait hem op. Deze heeft zich tot 1970 van zijn taak gekweten en werd na zijn overlijden opgevolgd door neef Ben Morshuis. Oudejaarsnacht 2017 nam Hans Bolscher de taak over van Ben Morshuis en ratelde als nieuwe nachtwacht het jaar 2018 in.
Trefwoord specifiek: nachtwacht, vlnr met ratel Hans Bolscher; vlnr voor Anke Bolscher; ?; Rien Raatgerink-Stroot; Ben Raatgerink; erachter Marlou Raatgerink; Jan Raatgerink; Miny Morshuis; Ben Morshuis; Wim Stroot; Frank Arens; Bart Raatgerink; Jos Heerink
Trefwoord:
Personen:Hans Bolscher;Anke Bolscher; Rien Raatgerink-Stroot; Ben Raatgerink; erachter Marlou Raatgerink; Jan Raatgerink; Miny Morshuis; Ben Morshuis; Wim Stroot; Bart Raatgerink;Frank Arens;Jos Heerink
Datum:31-12-2017
Auteur:Meijer, Rob