De neomist en familie Oude Vrielink in klooster Maria ad Fontes voor een grootse ontvangst.

Omschrijving:Een neomist is een pas gewijd priester. Wanneer hij in zijn parochiekerk de 1e plechtige H. Mis opdraagt gaat dit gepaard met een groot feest. Jan Oude Vrielink werd op 24 juli 1960 priester gewijd in de kathedraal in Utrecht. Op 1 augustus 1960 werd hij feestelijk ingehaald in Ootmarsum en droeg hij 2 augustus zijn 1e H. Mis op in de parochiekerk HH Simon en Judas. Daarna was er traditioneel een ontvangst op het klooster door de zusters van Onze Lieve Vrouw van Amersfoort. In het Jaarboek 2013 van de Heemkunde Ootmarsum vertelt hij zijn levensverhaal.
Trefwoord specifiek: neomist, midden vader B. Oude Vrielink, neomist Jan Oude Vrielink, moeder M. Oude Vrielink, bruidjes links Suze Morsink, ?, Elody de Plu, Erna Wilbers, ?, ?, rechts van voor naar achter Ida de Winder?, Gerrie ten Dam, ?, Marian Beld
Trefwoord:gebeurtenis & religieuze
Personen:Bets Oude Vrielink; Jan Oude Vrielink; Marie Oude Vrielink; Suze Morsink; Elody de Plu; Erna Wilbers; Marian Beld
Datum:2/8/1960
Opmerkingen:Locatie: klooster Maria ad Fontes.
Locaties:Ootmarsum, Oostwal