De kruidenierswinkel van Moekate aan het Kerkplein.

Omschrijving:Het pand staat op de hoek Kerkplein/Dwarsstraat en is verbouwd tot café 't Pläske; sinds 1984 is de eigenaar het echtpaar Hasselo. Vroeger was het de druk beklante kruidenierszaak van Nats Moekate. Daarna werd de zaak een tijdlang door Bernard en echtgenote Jo Moekate-Schasfoort gedreven, maar na het overlijden van Bernard nam Nats de zaak de zaak weer over samen met echtgenoot Jan Evers. Zij bouwden het bedrijf zelfs uit tot de eerste supermarkt van Ootmarsum. Bernard was horlogemaker. Zijn werkruimte was op de eerste verdieping recht boven de winkeldeur. Ook het echtpaar Evers-Moekate trok zich terug, waarna het pand te koop werd aangeboden. Het werd een café/restaurant en kende meerdere exploitanten.
Trefwoord specifiek: winkel/woonhuis, winkel Moekate
Trefwoord:object & bouwwerk
Periode:1/1/1930-1/1/1940
Locaties:Ootmarsum, Kerkplein

Meisjesnaam van Jo Moekate was Schasfoort. Zij was een zus van mijn moeder. Om Bernard was horlogemaker. Zijn werkruimte was op de eerste verdieping recht boven de winkeldeur.
Algemeen door anoniem op 07 Apr 2018 om 06:29:49