De Grotestraat in 1988.

Omschrijving:“De Grotestraat na de herstructurering van 1985, nu wat minder druk bevolkt. De naam Grotestraat is pas rond de eeuwwisseling ontstaan. In de vorige eeuw liep de Schiltstraat van de Markt tot hotel Vos. Het huis van kapper Hesselink ziet er na de restauratie net eender uit als voor deze tijd.” De serie werd samengesteld door Gustaaf Klaas die ook de teksten schreef. Het was de bedoeling de zes doorbraken naar de nieuwe wijken te laten zien en vervolgens werd de serie uitgebreid met opnames van een bepaald gebouw of straat “Voorheen (begin 20e eeuw) en Thans” (eind 20e eeuw). Het totaal omvat 77 schilderijen. Ze geven een prachtig beeld van Ootmarsum in de 20e eeuw.
Trefwoord specifiek: straat, Grotestraat, linker zijde vlnr woonhuis kapperszaak Hesselink “Coiffeur”, bakkerij Jan v. Benthem, puntdak kapperszaak Wim Spaltman, midden bejaardenhuis “Huize Franciscus”, rechter zijde voor naar achter Hotel v.d. Maas, woninginrichting Jos Stroot, modezaak Wim Stroot
Trefwoord:ruimtelijke omgeving & bebouwing
Periode:1/1/1988-31/12/1988