De beide schrijvers tonen vol trots het nieuwe boek “Historie van Wallen en Grachten”.

Omschrijving:Schrijvers van het boek zijn Toon Bökkers en Henk Eweg. Toon Bökkers heeft de waterhuishouding rond Ootmarsum bestudeerd en beschrijft in het boek hoe de grachten van de stad en de voormalige Commanderie van water werden voorzien. Henk Eweg heeft alles in historisch verband geplaatst. De geschiedenis van de stad en haar verdedigingswerken hebben natuurlijk alles te maken met de waterhuishouding rond de stad. De werkgroep archeologie heeft een bijdrage geleverd wat betreft de archeologische vondsten en de bepaling van de loop van de grachten. Trefwoord specifiek: aanbieding boek, aanbieding “Ootmarsum - Historie van Wallen en Grachten”, l. Henk Eweg (schrijver), midden Jan Raatgerink (voorzitter heemkunde), r. Toon Bökkers (schrijver)
Trefwoord:gebeurtenis & culturele
Personen:Henk Eweg; Jan Raatgerink; Toon Bökkers