Competitiekampioenschap herenteam van TCO.

Omschrijving:De oprichting van de Ootmarsumse Tennisvereniging was op 6 mei 1968. Voorjaar 1969 was de officiële opening van de tennisbanen aan de Gliphak. In 1973 werd de naam van de club gewijzigd in Tennis Club Ootmarsum TCO. Aanvankelijk had men 2 banen, maar vanaf 1975 3 banen en een oefenmuur. De tennisclub had toen 400 leden. In 1980 kwam er een 4e baan en overal verlichting. Op 8 april 1978 werd het clubgebouw, dat geïntegreerd was in paviljoen 'n Kotten, in gebruik genomen. Toen in 1989 'n Kotten werd uitgebreid kreeg men een eigen clubgebouw met kleedruimte in de kelder. In 2011 werd de huur van het tenniscomplex opgezegd en kreeg de TCO drie nieuwe tennisbanen aan de Alleeweg. Ook een eigen clubgebouw werd later gerealiseerd.
Trefwoord specifiek: huldiging, sport, tennis, tennisteam, kampioenschap, vlnr voor Frans Veelers, Ben Bos, achter Bart Roozendaal, Hans Hutten
Trefwoord:gebeurtenis & sportieve
Personen: Frans Veelers; Ben Bos; Bart Roozendaal; Hans Hutten
Periode:1/9/1978-1/9/1981
Opmerkingen:Locatie: tennispark 'n Kotten. In Jaarboek Heemkunde 2013 staat een artikel over het wel en wee van de TCO.
Locaties:Ootmarsum, Gliphak