Boerin Lies Kroeze met melkbussen op een karretje op het erf van boerderij Kroeze aan de voet van de Kuiperberg.

Omschrijving:Vroeger was het erve eigendom van Johanna Tijthoff, weduwe van de Duitse textielfabrikant Carl Povel. De boerderij werd na de oorlog verpacht aan J. Kroeze die in 1948 werd opgevolgd door zijn zoon H.G.Kroeze. Later heeft de familie Povel het landgoed verkocht o.a. de boerderij aan de familie Kroeze die van vader op zoon onafgebroken pachter is geweest van de boerderij en 43 ha grond. Erve Tijthoff is heden ten dage eigendom van Jan Kroeze die er een manegebedrijf in heeft. De boerin op de foto is Lies kroeze, zus van H. (Hennik) Kroeze.
Trefwoord specifiek: veeteelt, voorgrond boerin Lies Kroeze, op het bankje vrnl h. Hennik? kroeze, Sien Kroeze-Avéres, ?, ?, boerderij/woonhuis familie Kroeze
Trefwoord:activiteit & beroepsgebonden
Personen:Sien Kroeze-Avéres
Periode:1/1/1939-31/12/1940
Opmerkingen:In het Jaarboek 2002 van de Heemkunde Ootmarsum staat een interessant artikel over dit erf “Erve Tijthoff: vijandelijk vermogen of niet?”
Identifier:NL-OmsVHO06234A006
Locaties:Agelo, Almelosestraat