Binnenkomst van genodigden voor de onthulling van de geschiedenismuur op de Kuiperberg.

Omschrijving:Met de onthulling van de historisch muur werd het grote Herstelproject Kuiperberg afgerond.Het project was een initiatief van de gemeente Dinkelland in samenwerking met de Vereniging Heemkunde Ootmarsum.Op grond van de historische kaart uit 1900 werd samen met particuliere grondeigenaren, Buurtschapsraad Agelo, Vitens, Waterschap Vechtstromen, Oversticht, ANWB en Landschap Overijssel een voorstel gemaakt om de Kuiperberg en omgeving te herstellen. Het doel was het in beeld brengen, ontsluiten en toegankelijk maken van meerdere landschapsonderdelen op en rond de Kuiperberg. Als blikvanger van het geheel fungeert de gemetselde tijdslijn als geschiedenismuur. Hierin bevinden zich glazen panelen die het verhaal van het ontstaan van de Kuiperberg vertellen.
Kunstenares Desiree Groot Koerkamp maakte de 7 glazen panelen in de geschiedenismuur; Berend Seiger vervaardigde een sculptuur op de muur.
Trefwoord specifiek: onthulling geschiedenismuur, binnenkomst gasten, André Bijkerk (landschapsarchitect), Nettie Aarnink (voorzitter Vereniging Heemkunde Ootmarsum)
Trefwoord:gebeurtenis & culturele
Personen:Nettie Aarnink;André Bijkerk
Datum:21/7/2017
Opmerkingen:Locatie: Restaurant De Kuiperberg.
Bestandstype:kl. foto - 10x15
Auteur:Meijer, Rob