Foto

Arie Semmekrot biedt Wobke Wilmink voorafgaand aan de onthulling van het Wilmink-monument namens de Heemkunde Ootmarsum bloemen aan.

Omschrijving

Heemkunde Ootmarsum nam het initiatief voor een monument ter herinnering aan Willem Wilmink. De gemeente Dinkelland zorgde voor de financiering. Het monument ter nagedachtenis van Willem Wilmink werd vervaardigd door kunstenares Desiree Groot Koerkamp; smid Martin Koster verzorgde de bevestiging van het monument op de Bentheimerstenen sokkel. De onthulling van het monument vormde tevens het openingsceremonieel van “Kunst in Ootmarsum”, de jaarlijkse kunstmarkt tijdens het laatste weekend van augustus. De Twentse dichter en schrijver Willem Wilmink bracht tijdens de Tweede Wereldoorlog een deel van zijn jeugd door in het 'veilige' Ootmarsum, in een huis (thans woonhuis Ton Schulten) op de Kuiperberg. De sterke band met Ootmarsum is altijd behouden gebleven en Willem Wilmink gaf te kennen dat een deel van zijn as hier op de Kuiperberg verstrooid moest worden. De onthulling van het monument vond plaats in de aanwezigheid van veel prominenten. Trefwoord specifiek: onthulling monument Willem Wilmink, opening kunstmarkt “Kunst in Ootmarsum”, voor Arie Semmekrot (penningmeester Heemkunde Ootmarsum), Wobke Wilmink (weduwe Wilmink), erachter leden Kleinkoor Ootmarsum vlnr Hermien Kuipers, Ada Koopman, Hannie Kolber, Jan Haarhuis, fotograaf Rob Meijer

Gegevens

Datum:
27/08/2011
Auteur / maker:
Personen:
Arie Semmekrot;Wobke Wilmink;Hermien Kuipers;Ada Koopman;Hannie Kolber;Jan Haarhuis;Rob Meijer
Rechten:
International Creative Commons: CC-BY-NC-ND Naamsvermelding-NietCommerciële-GeenAfgeleideWerken
Locatie:
Ootmarsum, Almelosestraat